Marieh

I wont be a rockstar, I will be a legend. F. Mercury

Not working ♥

Publicerad 2012-10-25 11:01:00 i Make and bake

 
Hittade den här supergulliga bilden som jag kopplar till sizecontrol vad gäller portionerna. Jag ser så sjukt många, och var en av dem, som äter så jävla mycket mat. Enorma portioner. Det kan vara hur bra som helst men äter man för mycket så kan man gå upp ändå. 
Sallad äter jag gärna mycket av, och har lite pasta, potatis, bulgur, ris eller vad det nu kan vara. Men annars har jag inte så stora portioner. Ibland är de större såklart, efter ett hårt träningspass måste man äta något som fyller upp, äter jag bara grönsaker till en larvigt så ser jag till att fylla upp tallriken mer än om det finns ris där osv. Men jag behöver aldrig en plusmeny, jag behöver aldrig en andra portion bara för att det är gott och jag behöver inte fylla upp min tallrik till bredden varje gång. Snarare behöver man inte det alls. 
Man kan äta allt, men inte på en gång. Man måste balansera upp maten, äter man en hamburgare med bröd behöver man inte pommes tex (även om det kan vara sjukt gott) och vill man ha många olika saker behöver man inte äta upp allt. Balans balans balans.

Kommentarer

Postat av: mamsen

Publicerad 2012-10-25 12:59:37

Håller med. Har just varit på lunch och ser med fasa på vilka portioner man sätter i sig, samtidigt som man talar om hälsoförebyggande arbete på vårdcentralen.

Svar: Ironin är slående eller hur?
Marieh

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela