Marieh

I wont be a rockstar, I will be a legend. F. Mercury

Shoes ♥

Publicerad 2012-08-31 17:53:00 i Marieh

Jag älskar skor mer än jag älskar mina fötter och i höst vill jag ha dessa, fab!

Ryggresning ♥

Publicerad 2012-08-31 13:38:15 i Push it!

I dag har jag vågat mig på ryggresningar på gymmet, jag tycker den där ställningen är lite läskig faktiskt. Det känns inte som att man har kontroll riktigt, men nu gjorde jag det i alla fall och det gick bra. Riktigt bra faktiskt! känner mig stolt i dag efter ett rygg &magpass som gjorde susen.

Friends ♥

Publicerad 2012-08-30 11:29:28 i Marieh

I går var jag och Amanda och fika. Mys! alltid skönt att träffas och prata, nu var det ett tag sedan så vi hade massor att prata om. Otroligt att man har så fina vänner!

Älskade vänner ♥

Publicerad 2012-08-28 21:07:32 i Marieh

Ikväll har Emma varit här på middag, hur underbart som helst. Vi har inte träffats sedan innan jag åkte till Gotland så vi hade en del att ta igen om man säger så :) hur underbart som helst, och i morgon så ska jag fika med Amanda <3

Veckans träning ♥

Publicerad 2012-08-26 15:20:40 i Push it!

Måndag: 30 min cykling + styrka armar & axlar

Tisdag: 30 min cykling + styrka ben & rygg

Onsdag: 30 min cykling + styrka armar, axlar & bröst

Torsdag: Yoga

Fredag: 30 min cykling + långpass styrka mage, rygg, armar, axlar samt bröst

Lördag: 40 min cykling + yoga

Söndag: 40 min cykling

Kan också säga att vikten överraskat och kg har gått ner 0,9 kg denna vecka. Sjukt. Det var riktigt länge sedan det hände och det ska jag nog inte vänja mig vid, men det kan vara kul efter en semester. Lyckad vecka!

Yoga ♥

Publicerad 2012-08-25 12:27:47 i Push it!

Började min lördag med ett yogapass hemma. Världens bästa grej! Känner mig pigg, utvilad (beror väl lite på att jag sovit gott och länge i natt) och fräsch i kroppen. Loving it!!

Pink nails ♥

Publicerad 2012-08-23 22:49:05 i Marieh

Passade på med lite vardagslyx i dag och målade mina naglar och satte på lite glitter - plötsligt tror alla att jag ska på dejt? ;)

Handledning ♥

Publicerad 2012-08-21 16:05:00 i Working

Har precis varit på handledning för min magisteruppsats och det gick riktigt bra, det är lite jobb kvar såklart- det visste jag redan innan. Jag trodde faktiskt att det skulle vara mer att göra än hon sa men min lista var dubbelt så lång som hennes. Knappt några språkfel i alla fall och det är jag riktigt stolt över :)

Mango och spenat ♥

Publicerad 2012-08-21 10:30:47 i Make and bake

Till frukost gjorde jag en smoothie på verums lättfil, mango, spenat, cayennepeppar och lite honung. Jag var skeptisk själv men den smakade riktigt gott! Jag spädde ut den med vatten för att inte få den så tjock.

Working it ♥

Publicerad 2012-08-20 12:13:00 i Push it!

Jag har börjat bokföra vad jag äter, dricker och tränar igen. Jag har gjort det tidigare men slutade för att jag tyckte jag hade koll och ja... Det blir lite träligt.
Men eftersom mamma sysslar med viktväktarna och skriver in sin mat så har jag blivit inspirerad. Just nu använder jag Shape up! Och tycker det fungerar bra, trots att jag inte betalar för alla extrasaker. Men det ser lite roligt när man ätit frukost och druckit proteindrink:

Men det är faktiskt för att jag tränat, inte för att jag äter dålig frukost haha Cykling samt stryka för armar och axlar blev det i dag- välkomna geléarmar.

Run with it ♥

Publicerad 2012-08-19 16:21:00 i Push it!

Nyss gick jag till gymmet för en liten "tur" på cykeln. Med det fina vädret ville jag egentligen ut och gå istället men mitt knä tillät inte. Första tio minuterna på cykeln kändes tunga som bara den, knät bara värkte och stelheten verkade inte ge med sig, det var nära att jag gav upp. Men sen så släppte det och det gick bra ända till timern visade 30 minuter. Skönt att jag inte la av! Nu ska jag bara göra några lättare övningar för knät så får det räcka med träning för i dag. Ska också maila en sjukgymnast och berätta att knät fortfarande (efter sex månader) är så pass dåligt och begränsar mig så pass mycket så får vi se vad hon säger.

Frustration ♥

Publicerad 2012-08-19 10:10:05 i Marieh

Herregud. Jag satt uppe halva natten för att skriva färdigt min analys, för att sedan skicka in till min handledare... Så kommer jag inte in på kurswebben... Inte på skolans hemsida överhuvudtaget faktiskt. Gud vad.... roligt.

Tillbaka ♥

Publicerad 2012-08-18 08:55:20 i Push it!

Tillbaka i Stockholm efter flera underbara veckor på Gotland. I morse vaknade jag klockan sju och kunde verkligen inte somna om- så vad gör jag? Jo jag går till gymmet och kör ryggpass tillsammans med lite cykling. Thats right. Vilken härlig start på lördagen!

Mina "träningsaccossearer" är rätt rosa förresten, nice huh?

Moa och mosterdag ♥

Publicerad 2012-08-15 18:04:34 i Marieh

Min fina systerdotter ville gärna ha en egen dag med sin moster, det kan man ju verkligen inte tacka nej till. Hon sov över ett par nätter och vi hann utnyttja Drömstugornas nya pool och minigolfbana här nere innan hon skulle hem igen.
Golfen var riktigt rolig faktiskt! Var lite mer som vanlig golf med bunkrar, ruff och green. Med lite hinder förstås. Riktigt fina banor också!

Handboll ♥

Publicerad 2012-08-08 19:30:35 i Push it!

Varannan dag jagar jag bort mamma från fjärrkontrollen och sätter på handboll. Jag har sett på annat inom OS också men handboll tycker jag är extra roligt. Det går väl sisådär för Sverige, bättre än jag förväntat i alla fall. Riktigt roligt!

Fårö ♥

Publicerad 2012-08-08 10:35:25 i Marieh

I går spenderade jag hela dagen på Fårö med John och vi hade väldigt roligt. Gick längs stranden, åt mat på Ebbas, tog en kaffe hemma hos honom och pratade hela tiden. Snacka om att timmarna gick! Åkte inte med färjan förrän nio, nio timmar efter jag plockade upp honom. Så kan det gå.

Sleepy kitty ♥

Publicerad 2012-08-05 13:11:42 i Marieh

Herregud vad trött jag är i dag. Pappa och jag var hos syrran några timmar i går, mamma och jag på puben på kvällen och sen kunde jag bara inte sova. Efter ett lyssnade jag i alla fall på två sommarpratare, plus lite på en till så då kan man ju tänk sig när jag somnade... Så i dag kommer bli en lugn dag, med en och annan tupplur.

Hotellfrukost ♥

Publicerad 2012-08-04 10:52:11 i Make and bake

I morse pallrade vi oss upp och tog oss till hotellet för lyxfrukost. 65 kronor för en riktig hotellfrukost tycker jag är ett riktigt bra pris, speciellt om man jämför med gotlandsbåten som tar i alla fall 75 för en frukostbricka med ett par frallor... Vi satt ute på gården i solen och njöt av vår frukost länge och väl. Frukttallriken på buffén var nästan tom när jag gick därifrån ;)

Träning ♥

Publicerad 2012-08-03 12:41:41 i Push it!

Lite träning på semestern, med mammas band och hantlar. När man inte har gymmet som granne fungerar det bra :)

Goodmorning sunshine ♥

Publicerad 2012-08-03 10:51:55 i Marieh

I dag vaknade jag och ville verkligen inte gå upp. Har huvudvärk och har en jobbig klump i halsen. Men med tanke på hur sällan jag har huvudvärk så kan jag nog ta det ;) Tills det går över tänker jag putsa på vissa delar i uppsatsen sen ska jag se hur det går för Alshammar och hennes diskbrock.

Produktivitet i solen ♥

Publicerad 2012-08-02 14:04:34 i Marieh

Det är ju helt fantastiskt väder i dag. Inte ett enda moln på himlen. Samtidigt måste jag faktiskt skriva uppsats, så datorn och alla papper fick följa med ut i solen, tillsammans med filt och vatten och sen var det bara att sätta igång. Nu har jag dock handlat lite, gjort lunch och tänkte träna lite med mammas gummiband. Så har man varit nyttig i dag också ;)

Frukost i solen ♥

Publicerad 2012-08-02 10:13:58 i Marieh

Det bästa med sommaren är att till och med jag, som är galet morgontrött, oklart mig upp bara för att äta frukost i solen. Härligt!

Kvällspromenad i solen ♥

Publicerad 2012-08-01 20:09:30 i Marieh

Ibland är det lätt att glömma hur vackert det är i den stad, eller som i mitt fall - ort som man vuxit upp i. Speciellt som det i mitt fall finns en cementfabrik mitt i. Men häromdagen var jag och mamma ute och gick och då fick jag se det igen.. Vackert!

Sommar på Gotland ♥

Publicerad 2012-08-01 18:40:41 i Working

Jag befinner mig just nu på Gotland, som alla andra somrar. Hälsar på familj, träffar vänner och skriver magisteruppsats i solen. Otroligt härligt. Det ÄR roligare att skriva uppsats när man km sitta i solen, så är det bara.

Nystart ♥

Publicerad 2012-08-01 18:28:43 i Marieh

Så var dryga två års bloggande raderat på sidan. Det är dags för nystart. Mycket har hänt sedan mars (då jag slutade blogga) och jag kommer uppdatera från dess efter hand. Både roligt och tråkigt har hänt.

Jag är numera singel, något många verkar tycka är väldigt roligt ;) Till och med jag tycker numera att det är bra. Jag har rätt roligt just nu måste jag säga, men det har varit tufft. Det är inte bara så att personen man levt med försvinner, det är så mycket annat också. Men i dag känns det som sagt bra, som mamma säger: "Marieh lever livet".
Hur som helst passar det ganska bra med en nystart nu. Det är ju så, för varje avslut blir det en ny början. Jag har tänkt börja om bloggen en bra tag nu men det har varit så mycket annat (mest roligt) som kommit i vägen. Mer om det i andra inlägg.